DB Schenker uppgraderar inrikes transporttjänster
Klimatkompensering, prioritet i alla led och kostnadsfri notifiering via sms eller mejl. Nu uppdaterar och förfinar DB Schenker sitt inrikeserbjudande.
För kunder som vill ha det där lilla extra erbjuds nu en helt ny premiumtjänst. Med den prioriteras godset i alla led. Om godset mot all förmodan inte skulle vara framme före 17.00 på den schemalagda dagen lovar DB Schenker pengarna tillbaka.
- Vi är mycket glada över att kunna lansera en Premiumprodukt även i vår inrikestrafik, säger Erik Nordqvist Product Development Manager på DB Schenker. Vi sticker ut hakan och garanterar ledtiden för våra kunder, vilket möjliggör för att skicka sitt prioriterade gods eller serva sina prioriterade kunder ännu bättre.
Nu kan DB Schenkers kunder välja att klimatkompensera en, eller alla, leveranser med ett helt nytt tillval.Pengarna går oavkortat till CDM-certifierade projekt.
- Idén om klimatkompensation kommer från FN:s Kyotoprotokoll och bygger på att de rika länderna ska hjälpa fattigare länder att ställa om för klimatet, säger Hanna Melander, Manager Quality & Environment, på DB Schenker. Det viktiga är att projekten ger en faktisk effekt. FN:s regelverk till att säkerställa detta. Klimatkompensation löser inte klimatkrisen men det är ett komplement till det arbete vi gör för att ställa om till fossilfri teknik. Vi behöver tillsammans göra allt vi kan för att öka omställningstakten.
Tidigare har DB Schenkers erbjudanden skiljt sig åt en del, beroende på vilket land man befunnit sig i. Nu funkar det precis likadant överallt.
- Lanseringen av System Premium för inrikestransporter är en naturlig utveckling i vårt arbete med att erbjuda våra kunder marknadens snabbaste och mest pålitliga transportlösningar inom Sverige och Europa, säger Viktor Strömblad, Head of Revenue & Product Management på DB Schenker. Vi fokuserar stenhårt på förstklassig kvalitet, korta ledtider och att genom tillval erbjuda stor flexibilitet för våra kunder att skräddarsy sina transporter.
Under hösten kommer DB Schenker arbeta vidare med att uppdatera sitt erbjudande för transporter mot inrikeskunder, så fler nyheter väntas framöver.
- Vi kommer fortsätta att göra vårt erbjudande enklare för våra kunder genom att harmonisera även erbjudandet för parti- och hellast genom att bland annat införa nya tillval för flexiblare transportlösningar, säger Erik Nordqvist.
Redaktionen
akeritidning@akeri.se
010-510 54 00