Postnord och Zalando utökar logistikavtal

Publicerad

Postnord och Zalando förlänger och utökar sitt logistikavtal. Avtalet gäller för alla Postnords fyra marknader i Norden och innebär att Postnord är ensam leverantör av logistiklösningar till Zalando.
 

- Vi är glada att Zalando har valt att förlänga vårt samarbete, säger Håkan Ericsson, Postnords vd och koncernchef. De tjänster vi utför för Zalando är en del av Postnords kärnverksamhet på logistikmarknaden, det vill säga paketleveranser till konsumenter i alla de nordiska länderna. Det förnyade och utvidgade avtalet är ett bevis på vår förmåga att växa tillsammans med våra kunder och leverera strategiska tjänster som tillfredsställer kundens ständigt förändrade behov.

I avtalet ingår transporter från Zalandos lager till Postnords terminaler och distribution från terminalerna till slutkunderna. En annan unik tjänst, som utvecklats speciellt för Zalando och just nu testas i Stockholm, är gratis hämtning av returer inom en timme på den plats som slutkunden önskar.

- Våra kunder är kärnan i vår verksamhet och friktionsfria leveranser och returer är en del av vårt löfte till dem, säger Kenneth Melchior, General Manager Northern Europe, Zalando SE. Sedan vi expanderade till Norden har Portnord visat sig vara en partner som Zalando kan lita på, vilket har ökat bekvämlighetsnivån och därmed kundnöjdheten. Att detta framgångsrika partnerskap kommer att fortsätta är mycket positivt för oss och våra nordiska kunder.

Text: Arne Andersson