Samarbete startar kring kvalitetskontroller

Publicerad

Mercedes-Benz Försäljnings AB i Malmö, ingår ett samarbete med Dekra för oberoende kvalitetskontroller inom servicemarknaden.

Dekra är auktoriserad återförsäljare och fullserviceanläggning för Mercedes-Benz personbilar, lätta och tunga lastbilar och har sitt huvudkontor i Stuttgart, Tyskland.

– Dekra ger oss en opartisk och professionell coachning och uppföljning av vår servicemarknad.

– Med tanke på hur viktig servicemarknaden är för att bibehålla och vårda våra kundrelationer så är deras kvalitetskontroller ett viktigt instrument för att utveckla vår verksamhet, säger Per Håkansson, servicemarknadschef vid Mercedes-Benz Malmö.

Frank Schubert, vd vid Dekra QM AB är mycket glad för uppdraget för Mercedes-Benz.

– Världens första biltillverkare har gett oss förtroendet att hjälpa dem i sin kvalitetssatsning. Vi är mycket nöjda, säger han. 

Fakta: Dekra erbjuder olika produkter som stärker kundrelationer och teknisk kvalitet, bland annat kvalitetskontroll av utfört verkstadsarbete. Företaget har 38 000 anställda runt om i världen.