Magnus Bååthe till Chep

Publicerad

För att fortsätta den positiva trenden från 2017 har Chep Sverige inlett 2018 med att anställa Magnus Bååthe som ny sälj- och marknadschef efter Örjan Thönners som har lämnat bolaget. 

Magnus har tidigare varit verksam inom snabbrörliga konsumentvaror (FMCG) från såväl från den nordiska marknaden som den brittiska och irländska.

Med denna organisationsförstärkning kommer Chep Sverige att ännu bättre kunna ta tillvara på det stora intresse som finns för mer kostnadseffektiva och miljövänliga logistiklösningar samt vidareutveckla samarbetsavtalen mellan Chep Sverige, dagligvaruhandeln (ICA, Coop, Dagab och Bergendahls) och dess leverantörer.

- Vi har precis lämnat bakom oss ett år där Chep Sverige uppvisade en mycket god utveckling, säger Bo Sjöberg, vd i Chep Norden. Med rekryteringen av Magnus får vi in en erfaren person med stor förståelse och kunskap om vår marknad vilket gör att vi kan öka takten ytterligare under 2018.

Magnus har tidigare erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror från bland andra Diageo, Procter & Gamble och Altia. I hans tidigare roller har han bland annat arbetat med logistik, försäljning och brand management inom både öppna och reglerade marknader.

- Jag ser fram emot att bygga vidare på och accelerera den positiva utveckling som ChepSverige har haft de senaste åren, säger Magnus Bååthe. Med min erfarenhet från kundsidan kommer jag att kunna hjälpa till att ta Chep till nästa nivå på den svenska marknaden.