Upplands Motor stärker marknadsteamet

Publicerad

Omvärlden blir allt mer komplex och digital vilket ställer nya krav på företagens kommunikation, så även i bilbranschen. Som ett led i att möta utvecklingen utökar Upplands Motor sin marknadsavdelning med tre nya medarbetare, alla med bred erfarenhet inom digital kommunikation.

- Vi är glada att välkomna våra nya kollegor som med sin digitala kompetens kommer att stärka Upplands Motors duktiga marknadsteam, säger Karin Nygren, CMO & Head of Digital i Upplands Motor.

Mari Lagberg tillträder som ny Head of Marketing. Hon kommer närmast från medieanalysföretaget Retriever där hon var marknadschef. Mari började sin yrkesbana som marknadschef på Lunarstorm och blev därefter marknadschef på Bisnode.

Stefan Karlsson tillträder som Online marketing manager. Han kommer närmast från Bonnierägda företaget KIT och har tidigare axlat roller som Marketing manager för Unibet och Senior Digital Account Manager för Bonnier Tidskrifter.

Tomas Lundholm tillträder som Online manager. Tomas kommer närmast från Caliroots och rollen som Digital Marketing Manager. Tomas har tidigare jobbat som e-handelschef på Best of Brands samt Internet Marketing Specialist på Pingdom.

Mari, Stefan och Tomas tillträdde sina nya tjänster i september.

Text: Arne Andersson